studium trenerskie

 

 Trwają zapisy do ROE - STUDIUM TRENERSKIE.

 

 

 

 

 

Liczba godzin:
120 - 6 zjazdów weekendowych

 

Forma zajęć:
Trening/ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków, symulacje realnych sytuacji zadaniowych, dyskusje grupowe, kwestionariusze do autodiagnozy/

 

Założenia i cele:

  • Dostarczenie wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii prowadzenia treningów
  • Zdobywanie wiedzy i umiejętności dotyczących stosowania metod pracy z grupą
  • Zwiększanie umiejętności angażowania i motywowania uczestników do udziału w szkoleniu (również w przypadku grup o różnym doświadczeniu, wieku czy nastawieniu)
  • Poznawanie efektywnych sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi (np. trudne pytania od uczestników, negatywnie nastawiony uczestnik, itp.)
  • Zwiększanie wiedzy i umiejętności w zakresie skuteczności komunikowania się podczas treningu ze szczególnym uwzględnieniem utrwalania wiedzy i nabywaniem umiejętności przez uczestników podczas pracy z grupą (werbalne i niewerbalne techniki pracy, takie jak: zadawanie pytań, parafrazowanie, sondowanie, podsumowywanie, wzmacnianie i angażowanie)
  • Wypracowanie profilu skutecznego trenera

 

Formy zaliczenia:
Zajęcia kończą się zegzaminem, który obejmuje:

  •  test wiadomosci
  • przygotowanie wybranego przez siebie programu szkoleniowego wraz z podręcznikiem szkoleniowym
  • przeprowadzenie modułu szkoleniowego podczas zajęć (praca z kamerą)

 

Warunki zaliczenia przedmiotu:

  • Obecnośc obowiązkowa, zwolnienie lekarskie w przypadku nieobecności,
  • Aktywność,
  • Przygotowywanie się do cwiczeń,
  • Pozytywne zaliczenie testu pisemnego obejmującego wiadomości wynikających z treści programowych całego treningu,
  • Pozytywne zaliczenie opracownia planu szkolenia oraz podręcznika szkoleniowego,
  • Pozytywne rekomendacje po praktycznym przeprowadzeniu modułu szkoleniowego.

 

Program
1. Fazy cyklu szkoleniowego

  • Rozpoznawanie i analiza potrzeb szkoleniowych
    •  Etapy rozpoznawania i analizy potrzeb
    • Narzędzia diagnozowania potrzeb
    • Ankieta
    • Obserwacja
    • Wywiad i rozmowa
    • Mystery shopping

2. Elementy procesu szkoleniowego

  • Cele szkolenia
  • Sytuacja szkoleniowa
  • Subiektywne doświadczenie
  • Dobór uczestników szkolenia.Osobowość uczestnika
  • Osobowość trenera
  • Wybór wykonawcy szkolenia – trener wewnętrzny, a zewnętrzny

3. Przygotowanie materiałów szkoleniowych

  • Planowanie i projektowanie szkolenia. Opracowanie programu szkolenia.
  • Przygotowanie materiałów szkoleniowych
  • Przeprowadzenie szkolenia

4. Style uczenia się a projektowanie szkoleń

  • Systemy reprezentacji świata, a proces uczenia się
  • Cykl Kolba
  • Style uczenia się: aktywiści, empirycy, analitycy, refleksyjni, teoretycy, pragmatycy
  • Uwarunkowania skuteczności uczenia się – indywidualizacja procesu uczenia się z uwzględnieniem predyspozycji uczestnika
  • Cele edukacyjne treningu – przyrost wiedzy i umiejętności – wskaźniki efektywności.

5. Komunikacja podczas szkolenia.

  • Style komunikacji interpersonalnej
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Umiejętność słuchania
  • Bariery komunikacyjne
  • Informacja zwrotna w procesie szkolenia
  • Uwarunkowania i podnoszenie skuteczności komunikacji podczas szkolenia

6. Sztuka prowadzenia szkolenia

  • Pierwsze wrażenie
  • Otwarcie szkolenia . Zawarcie kontraktu z grupą
  • Prezentacja

Metody prezentacji

    • Opanowanie tremy
    • Budowanie autorytetu trenera
    • Zadawanie pytań
    • Aktywne słuchanie
    • Udzielanie informacji zwrotnej
    • Struktura omawiania ćwiczeń
    • Sposoby mobilizacji uczestników

7. Dynamika grupy

  • Fazy procesu grupowego
  • Role zespołowe
  • Dopasowanie szkolenia do uczestników
  • Rozwiązywanie problemów w trakcie szkolenia
  • Obiekcje uczestników szkolenia
  • Trudni uczestnicy
  • Praca na strukturze i praca na procesie
  • Grupa i jednostka na tle grupy

8. Metody i techniki treningowe

  • Ćwiczenia integrujące
  • Prezentacja/ wykład
  • Studium przypadku
  • Odgrywanie ról
  • Praca w grupach
  • Gry, zabawy i symulacje
  • Burza mózgów
  • Dyskusja grupowa

9. Moje akcje trenerskie

  • Cechy i umiejętności idealnego trenera
  • Trener jako aktor
  • Trener jako członek grupy
  • Postawy trenera wspomagające samodzielne uczenie się
  • Mocne i słabe strony w „zawodzie" trenera
  • „Ja" jako trener – moje kompetencje i kierunki rozwoju. Co mam i nad czym powinienem pracować?

10. Moje szkolenie - opracowanie konspektu szkoleniowego. Prezentacja warsztatu trenerskiego przed kamerą. Każdy z uczestników będzie miał możliwość poprowadzić wybrany moduł szkoleniowy. Omówienie każdej prezentacji.

  • Ocena szkolenia i działania po jego zakończeniu. Ocena efektywności szkoleń - model czterech poziomów Kirkpa
  • Ewaluacja szkoleń. Fazy ewaluacji. Raport poszkoleniowy
  • Follow up

 

 

 

Miejsce zjazdów: Sale szkoleniowe ROE Sp.z o.o. Wrocław, ul. Sienkiewicza 8a

 

Koszt: 3400 zł

 

Zapewniamy:
· Wykwalifikowaną kadrę trenerską
· Materiały szkoleniowe
· Lunch i przerwy kawowe

Serdecznie zapraszamy