Oferta RODN odpowiadająca podstawowym kierunkom realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2012/2013.

 

 

 

 

Drodzy Dyrektorzy, Nauczyciele i Pracownicy Oświaty!

Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało podstawowe kierunki realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2012/2013.

RODN przygotował dla Państwa pełną ofertę szkoleń podejmującą tematykę określoną przez MEN.

 

 

Podstawowe kierunki realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2012/2013:

Proponowane tematy szkoleń RODN:

 

  • Dysfunkcje dzieci w wieku przedszkolnym
  • Dysfunkcje i zaburzenia u dzieci w klasach 1-3
  • Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo
  • Praca z dzieckiem z orzeczonymi dysfunkcjami: niepełnosprawność intelektualna, sensoryczna, somatyczna, autyzm, ADHD, niedostosowanie społeczne, zagrożenie niedostosowaniem społecznym
  • Interpretacja opinii i orzeczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (IPET). Jak pracować w klasie z dzieckiem z orzeczonymi dysfunkcjami?
  • Praca z uczniem w świetle opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej (szkoła podstawowa)
  • Organizacja pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Budowanie zespołów wspomagających dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Arteterapia
  • Choreoterapia
  • Mandala
  • Tańce integracyjne

Proponowane tematy szkoleń RODN:

  • Wzmacnianie bezpieczeństwa w placówkach oświatowych
  • Profilaktyka przemocy na tle seksualnym – gdy flirt i żart stają się przemocą
  • Równa szkoła - przeciwdziałanie dyskryminacji w szkołach i placówkach oświatowych
  • Ryzykowne zachowania dzieci w Internecie – dzieci jako sprawcy i ofiary
  • Poznać i zrozumieć wychowanka oraz jego rodziców
  • Warsztaty negocjacyjne podnoszące skuteczność współpracy z rodzicami, uczniami, pracownikami szkoły
  • Konfrontacja bez przemocy – o mediacjach rówieśniczych w szkole
  • Profilaktyka przemocy i agresji
  • Przeciwdziałanie agresji u dzieci i młodzieży. Trening umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zachowań agresywnych
  • Przeciwdziałanie krzywdzeniu dzieci: zadania szkoły, kuratora rodzinnego
  • Program przeciwdziałania przemocy w szkole

Proponowane tematy szkoleń RODN:

  • Dysfunkcje i zaburzenia u uczniów szkół ponadgimnazjalnych
  • Rozpoznawanie uzależnień: alkohol, narkotyki, komputer
  • Praca z uczniem z orzeczonymi dysfunkcjami: niepełnosprawność intelektualna, sensoryczna, somatyczna, autyzm, ADHD, niedostosowanie społeczne, zagrożenie niedostosowaniem społecznym
  • Specyficzne trudności w uczeniu się – praca z uczniem w świetle opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej (dysleksja)
  • Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia)
  • Zaburzenia okresu dojrzewania: depresja młodzieńcza
  • Jak budować kontakt z nastolatkiem?
  • Ocenianie kształtujące, jako czynnik motywujący do uczenia się
  • Strategie uczenia się. Jak wspierać uczniów i samemu się uczyć?
  • Motywowanie uczniów do zmiany zachowań
  • Sztuka motywacji w relacji z uczniem. Nauczyciel w działaniu
  • Techniki motywujące i aktywizujące uczniów
  • Sytuacje trudne we współpracy nauczyciela z uczniem – sposoby radzenia sobie z nimi

 

 

W roku szkolnym 2012/2013 monitorowany będzie Proces wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego i w zawodach.

 

Proponowane tematy szkoleń RODN:

 

  • Nowa podstawa programowa a wewnątrzszkolne zasady oceniania i program wychowawczy
  • Zmiany w obszarze kształcenia zawodowego i ustawicznego
  • Tworzenie szkolnych planów nauczania we wszystkich typach szkół ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie zawodowe
  • Planowanie i organizowanie kwalifikacyjnych kursów zawodowych

 

Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego obejmują ewaluację.

 

Proponowane tematy szkoleń RODN:

  • Autoewaluacja w szkole
  • Ewaluacja pracy szkoły/przedszkola – uspołecznienie procesu
  • Jak organizować ewaluację wewnętrzną w szkole? Wymagania szkolne a państwowe
  • Wyniki ewaluacji wewnętrznej wartością zbiorową w planowaniu rozwoju placówki
  • Jak zbudować system wewnętrznej ewaluacji w szkole, przedszkolu? Warsztaty w oparciu o wymagania państwowe